Så åbner gaveboden i Ringsted

Byrådet besluttede på sit møde i denne uge en ny økonomisk politik. Den indebærer bl.a. at man fremover åbner op for at anvende næsten 150 mill. kr. fra kassen til gode formål. At åbne en sådan gavebod få måneder før et valg tilfredsstillede rigtig mange af byrådets medlemmer og fik nogle til at indtage attituden som katten foran mælkeskålen.

Vi konservative mener at pengene har det bedst i borgernes lommer og interessant nok stammer de 150 mill. kr. jo netop fra selvsamme lommer. Der er rent faktisk er tale om for meget opkrævet skat. Vi har i Ringsted det 6. højeste skattetryk i landet. En familie med en samlet skattepligtig indtægt på 650.000 kr betaler 12.000 kr mere i skat om året i Ringsted, end hvis de boede i en kommune med et gennemsnitligt skattetryk

Interessant nok har regeringen tilbudt de kommuner der nedsætter skatten at refundere indtægtstabet med henholdsvis 75. 50 og 25 pct de kommende 3 år. De 150 mill. kr rækker til at vi fra 2018 og 3 år frem ville kunne nedsætte skatten til landsgennemsnit. Det ville give ovennævnte familie  36.0000 kr mere i lommen.  Det ville også give politikkerne tid til at sænke udgiftsniveauet så man efter 2020 kan bevare en skat på landsgennemsnit.

Vi konservative går til valg på Mer respekt for borgernes penge. Byrådets behandling tyder ikke på at andre partier deler den opfattelse.

Lars Tegl Rasmussen

Formand for den konservative vælgerforening i Ringsted

Fluebæksvej 76 b

4100 Ringsted