Politisk samarbejde og ambitiøst lederskab

Når jeg stiller op som borgmesterkandidat, er det, fordi jeg har ambitioner for, hvor Ringsted skal hen.

Vi har en unik beliggenhed midt på Sjælland, og med gode tog- og motorvejsforbindelser, skøn natur og en historisk gammel by er rammerne sat for, at vi kan blive Sjællands smørhul med en sund økonomi, et stærkt lokalt erhvervsliv, en stor jobskabelse, en stærk kernevelfærd og en lav skatteprocent.

Vi skal turde sigte højere, når det kommer til, hvor vi som kommune skal hen, og vi skal ikke finde os i at blive kørt over, når vi eksempelvis taler sundhedstilbud i Region Sjælland.
Jeg mener stadig i dag, at et supersygehus skulle have ligget i Ringsted. Vi ser gentagne gange, at Ringsted bliver sprunget over, når det handler om sundhedstilbud. Det samme gør sig gældende, når vi taler tryghed inden for politiet. Ringsted har ikke noget fast udkørende politi på vores politistation, det mener jeg er en katastrofe.

Det er sager som disse, hvor det ikke afgøres lokalt i byrådet, hvad Ringsted Kommune skal have, men hvor det er den politiske ledelse og borgmesteren, der kan præge Christiansborg, pressen og lobbyorganisationer til, at Ringsted bliver hørt.