Skat på landsgennemsnit

I Ringsted betaler vi 1,8 pct mere i kommuneskat, end hvis vi var på landsgennemsnittet. Det er 12.000 kr om året for en familie med en skattepligtig indkomst på 650.000 kr.

Vi borgere i Ringsted kommune betaler den 6. højeste kommuneskat i landet. Dette på trods af at vi udviklingsmæssigt er placeret i et smørhul og rent faktisk har ganske gode indkomster.

Nogle vil nok mene at en høj skatteprocent er ok, hvis man så også har en service i toppen. Dette er imidlertid ingenlunde tilfældet. Servicen i Ringsted er på ingen måde prangende. Vi konservative mener at det er på tide at  vi målbevidst sigter på at skatten skal ned på landsgennemsnit.  Rent faktisk kunne vi have gjort det allerede i 2018, idet staten over en 4 årig periode ville refundere væsentlige dele af indtægtstabet, samtidig med at vi havde pengene i kassen til formålet. Det ville de andre partier imidlertid ikke være med til. Istedet er det besluttet at det skal man se på efter 2020.

I nedenstående tabel kan du se hvilken merskat du og din familie betaler årligt for at bo i Ringsted:

familiens skattepligtige indtægt                                          Merskat ved at bo i Ringsted

200.000 kr                                                                            3.200 kr

300.000 kr                                                                            5.400 kr

400.000 kr                                                                            6.400 kr

500.000 kr                                                                             9.000 kr

600.000 kr                                                                            10.800 kr

700.000 kr                                                                             12.600 kr

800.000 kr                                                                              14.400 kr

Vi konservative vil i den næste valgperiode succesivt nedsætte den kommunale skatteprocent til  landsgennemsnit. Vil du være sikker på at dette sker – så stem C.