Brian Mikkelsen besøgte Danish Crown Ringsted den 2. oktober 2017

Erhvervsminister Brian Mikkelsen imponeret af samarbejdet mellem Ringsted kommune og Danish Crown

Erhvervsminister Brian Mikkelsen besøgte mandag den 2. oktober Danish Crown i Ringsted. Her blev han modtaget af fabrikschef Peter Frandsen og chefanalytiker Karl Christian Møller. De orienterede om Danish Crown aktuelle udfordringer samt viste rundt i den del af slagteriet, der laver udskæringer til det Japanske marked.

”I sig selv er det jo imponerende at Danish Crown alene kan stå for ca. 1/3 af den danske eksport til Japan. Særligt når man tager i betragtning de høje kvalitetskrav japanerne har netop på fødevare området” Udtaler Brian Mikkelsen. Han fortsætter: ”Jeg blev også imponeret af samarbejdet mellem Ringsted kommune og Danish Crown i henseende til at få flygtninge og kontanthjælpsmodtagere i arbejde. Et initiativ der ikke blot har betydning for den enkelte, men også har stor samfundsøkonomisk betydning.

Endelig lagde jeg mærke til at byrådet, med de konservative som drivkraft, er ved at fjerne dækningsafgiften.  Det vil betyde at Danish Crown årligt vil kunne investere yderligere 600.000 kr.  i ny teknologi og medarbejdere i Ringsted.”

Brian Mikkelsen var på rundturen ledsaget af borgmesterkandidat Finn Andersen samt formanden for den konservative vælgerforening Lars Tegl Rasmussen